28 mars 2010

Tänk efter!!

Nu hände det igen när jag stod ute på balkongen och tog en cigg. Jag såg två barn, en pojke i Leos ålder och en flicka i Majas ålder som var ute och lekte, utan någon vuxen med. Hur tänker deras föräldrar? Vi bor precis vid en bussväg, står man ute på balkongen så kan man utan problem spotta till gatan. Och på den bussvägen är det iofs 30km/t och bilar får inte köra där. Men det kör bilar där hela tiden, som inte håller hastighetsbegränsningen alls, utan de kan mycket väl köra i 70 km/t. Och barn i den åldern tänker inte på att titta noga åt båda hållen för att se att ingen kommer körandes, utan vill de över till skolgården och leka så springer de bara rakt ut. Jag bara väntar på att det kommer att hända en olycka. Jag skulle aldrig få för mig att släppa ut mina två minsta utan någon som passar dem. Hur kommer det sig att folk utan att ens tveka skickar ut så små barn att leka utan översikt??
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...