30 maj 2010

Mors dag

Idag är det mors dag och vi skulle ha åkt ut till mamma på landet och grillat. Men Maja är dålig, så det blir till att stanna hemma istället.

När vi hämtade dem på dagis i fredags var det Leo som var hängig. I lördags förmiddag var Maja dålig, men piggnade på sig efter lunch. Men några timmar senare var hon dålig igen med feber så det var bara att ringa mamma och avboka. Maja somnade inte förens runt tio, när jag lade mig bredvid henne tills jag kände hur hela hon slappnade av och somnade.

I morse när jag klev upp fick jag veta att hon sovit till halv åtta, när Leo smitit in och väckt henne. Annars hade hon nog kunnat sova några timmar till. Och nu ligger hon i soffan och tittar på tecknat med kinder som lyser röda och varm andedräkt.

Men efter lunch går nog jag och Leo ut. Han är rastlös och uttråkad och behöver få busa av sig. Inttu och Maja får stanna inne och mysa så länge.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...