04 december 2010

Pynt högt och lågt

Jag hade ju lovat barnen att idag skulle vi julpynta. Jag är en sån som följer lagen om att sånt ska göras första advent, varken innan eller efter, men i år har inte energin funnits. Det fanns den väl egentligen inte idag heller, men lovat är lovat.

Först så skulle jag ju få upp kartongerna. Men mitt smarta ex hade ju inte staplat dem på varandra, utan en stod i ena änden av förrådet, en annan hade han ställt under en massa andra kartonger, och den tredje hittade jag inte.

Men nu är det pyntat i alla fall, från golv till tak. Synd bara att jag varken hittade min juldörrmatta eller mina stakar till fönstret. Det var bara en som stod inne i klädkammaren. Jag misstänker att de andra ligger i den kartongen jag inte hittade.

Jag kände ingen julstämning alls under tiden jag pyntade, men sen när det blev mörkt och man fick tända ljusen, då kom julstämningen.

Och det här är inte ens hälften av allt pynt.














Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Heidi sa...

Mycket pynt men ändå stilrent på något vis :) vi har inte alls mycket, jag är allergisk mot prydnadssaker, i år fick inte ens tjock-tomten som man kan ha värmeljus i vara uppe en stund... hmm... tycker nästan synd om den, kanske får den hoppa upp ur kartongen innan jul ändå.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...