15 juli 2011

Regnig start på helgen

Världen är blöt och grå idag vilket passar mig utmärkt. Då kan man passa på att göra sånt man inte orkar när solen skiner så att man börjar att svettas så fort man rör sig.

Så idag ska jag bädda rent och baka blåbärsbullar. Bullar har jag aldrig gillat att göra, även om jag älskar att äta dem. Men sen min hushållsassistent flyttade hit så är det så mycket enklare. Bara hälla i alla ingredienser, trycka på start och några minuter senare så har man en perfekt deg.

Men jag hoppas att vädret blir bättre i eftermiddag, även om jag tvivlar på det. Leo blir så rastlös och bråkig om han måste vara inne en hel dag. Han har så mycket energi, och får inte utlopp för den om han inte får röja runt ute i lekparken.

Maja däremot är det inga problem med att ha inne, även om hon också föredrar att vara ute. Hon kan sysselsätta sig i timmar med att rita och pyssla.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...