02 september 2011

Första mötet

Mötet idag med hempedagogen gick jättebra.

Hon kom strax innan Maja slutade, så först satt vi ute på balkongen och pratade medan Leo lekte inne på sitt rum. Vi pratade mycket om tiden när trollens pappa blev tagen, hur allt hade fungerat då i kontakten med olika myndigheter och om jag tyckte att jag fått stöd och hjälp.

Sen gick vi in och tog en kaffe i samband med att Maja kom hem. Vi satt alla fyra vid köksbordet och pratade och umgicks. Trollen visade henne sina rum, och sen bokade vi en ny tid nästa fredag innan trollen slutar så att vi kan prata ostört också.

Hon gav mig väldigt mycket beröm hur jag har skött allting när det var som mest kaos i början då man inte visste vad som hände eller hur det skulle bli med trollens pappa.

Jag fick också mycket beröm hur det är nu. Hur jag är med barnen, att jag kämpar för att få DBT-behandling och att jag är beredd att ta en sån intensiv behandling under så lång tid.

Självklart är jag beredd på det. Jag gör allt för mina barn, och det är därför jag har kämpat sen 2009 med att få den behandlingen. Jag vill bli symptomfri.

Det ska bli spännande att se vad vi ska prata om nästa vecka. Det ska skrivas massor med papper och planer, som alltid när man har med myndigheter att göra.

Nu ska jag ta och diska undan och sen ska trollen få fredagsmys. Själv sparar jag mitt tills de har lagt sig.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...