18 januari 2009

Damn you Murphy and your law

Jag gillar inte när saker och ting inte fungerar som de ska. Som igår kväll. Jag tog min medicin, körde igång en film och la mig i soffan och väntade på tröttheten som brukar komma efter ungefär en timma. Men den kom inte. Väntade en halvtimma till, men inte kom den då heller. Gav det en halvtimma till, men var lika pigg som alltid.

Insåg att det inte skulle komma någon trötthet så jag tog en sömntablett. Efter 20 minuter sa det bara pang, och jag gick från pigg till att slumra till i soffan och inte orka resa mig och gå in till sängen.

Efter mycket om och men lyckades jag få kroppen att lyda mig och hamnade till slut under täcket. Klockan var närmare tre på natten. Men det gjorde inte så mycket, jag kunde ju sova ut dagen efter. Hade inget inbokat på förmiddagen. På eftermiddagen skulle jag till moster, men räknade med att lugnt kunna sova till lunch i alla fall.

Men uppenbarligen tyckte Murphy och hans lag inte alls det, så strax efter klockan 10 i morse ringde ovan nämnda moster och väckte mig för att höra om jag skulle med till mormor. Haha inte en chans att jag hade lyckats med det med en aktiv sömntablett i kroppen och en mormor som bor på andra sidan stan.

Men det var bara att ge sig upp och köra igång kaffet. Så nu sitter jag här med en fortfarande aktiv sömntablett i kroppen som slåss mot koffeinet om vem som ska vinna. Om man ska utgå ifrån mina gäspningar, och det lilla problemet att hålla ögonen öppna så vinner sömntabletten för tillfället.

Och jag som snart ska ge mig iväg till moster för lite datasupport, och bli bjuden på middag kan inte gå och lägga mig igen. Trots att jag nyss gäspade så stort att jag trodde att käken skulle gå ur led.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...