27 december 2009

Nattliga äventyr

Jag blev väckt av att Leo grät i natt. Gissade att han hade kissat i sängen och gick in. Han hade inte kissat i sängen, däremot hade han fått sällskap av sin syster som tydligen vaknat och känt sig ensam och tyckt det var en bra idé att väcka sin lillebror och krypa ner hos honom.

Jag fick henne att krypa ner i sin säng och sen gick jag in och la mig igen. Jag hade precis slumrat till när Leo ropade att han var kissnödig. Så upp igen, följa med honom på toaletten och sen ner i sängen igen.

Jag hade precis somnat om, igen, när Maja ropade att hon kände sig ensam. Så upp igen och lugna henne. Sen ner i sängen igen, titta på klockan och inse att hela äventyret tagit nästan tre timmar, konstatera att nästa unge som ropar får sova i källaren och sen somna om.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...