06 januari 2010

Namnlös

Igår var en av gårdskarlarna här för att byta ugnslampa. Då upptäckte han att vi har kondens på insidan av fönstrena.

Det visade sig att våran ventilation slagit av för att det varit för kallt ute. Så han körde igång ventilationen igen. Nackdelen är bara att det blev iskallt inne när den kom igång igen, så vi hade tänkt ringa dem i morgon och be dem stänga av den igen om vi inte hade frusit ihjäl fram tills dess. Så gissa hur glada vi blev när det var så kallt ute att ventilationen slog av sig igen. Så nu har vi varmt och skönt och kondens på fönstrena.

Nu ligger jag under filten i soffan och dricker kaffe och tittar på Buffy. Sen ska jag nog sova ett litet tag. Inte ett ljud från Inttu så jag antar att han gick hem för att sura och somnade. Men hoppas bara att han inte sover för länge eftersom jag bara har en cigg kvar och han skulle köpa cigg när han kollade upp tobaksmalare.

Nu ska jag hälla i mig det sista kaffet, gå ut och röka och sen hoppas jag att jag får sova en stund.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...