18 maj 2010

Issues

Jag har alltid tyckt och tänkt att min bakgrund med pappa och hur det var inte spelar nån större roll, man kan inte sakna någon man aldrig har haft har varit min tanke.

Så igår så bestämde Inttu sig för att han skulle sova hemma. Han har varit lite off de senaste dagarna och ville vara hemma och sortera tankarna. Och då blev det drama och high life, fast från min sida den här gången. Och så blir det alltid när han vill sova hemma.

Men jag har inte tidigare förstått varför. Men igår så låg jag och grubblade och kom fram till att jag har major father issues. Det är där allt kommer ifrån, rädslan att bli lämnad så där.

Och rädslan att han ska se mig med mina ögon och inse att det där är ju ingenting att älska. För jag kan inte förstå varför han älskar mig när det finns så många andra som är så mycket snyggare, smartare och bättre. Problem med självkänslan? Haha skojar ni eller.

Och för att det här förhållandet är så otroligt annorlunda mot alla andra han haft där han kunnat göra som han själv vill när han vill. Och så funkar det inte riktigt med mig. Är man tillsammans tar man hänsyn till den andra personen. I tidigare förhållanden har han kunnit försvinna och vara borta i veckor. Hade han gjort det med mig hade jag bytt lås på dörren och aldrig mera pratat med honom. Det här förhållandet är så tvärt emot alla andra förhållanden han har haft.

Men allt sitter så djupt inprogrammerat i min hjärna att jag faktiskt inte kan komma på ett enda sätt att ändra på det.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...