28 juni 2010

Rätt men fel?

Jag lade ju en beställning på storhandlingen förra veckan och valde som leveranstid idag mellan klockan 17-19 mitt uppe i middag och duschning av barn. Men det var för att det var första tiden som fanns. Annars är ju just klockan 17-19 då jag faktiskt har som mest att göra. Men men, frys, kyl och skafferi ekar tomt så vad ska man göra?

Så igår fick jag ett mail om att leveranstiden idag var ändrad till 10-12. Så efter att ha lämnat trollen fick jag ringa syd och avboka tiden för utredningen idag klockan 12. Sen stressa för att handla mjölk och frukt och sen hem.

När klockan började att närma sig 12 hade de fortfarande inte kommit och jag började bli sur för jag ville in i duschen och sen äta lunch. Närmare halv ett tröttnade jag och skulle ringa och såg att de har telefontid fram till klockan 12. Ringde ändå och hade turen att någon svarade. Då visade det sig att leveranstiden hade inte blivit ändrad. Det var för en annan person den blivit det, men mailet hade av misstag råkat gå ut till alla som hade leverans idag.

Om de nu visste om att det blivit fel med mailen, kunde de då inte gjort ett till utskick och förklarat att leveranstiden inte var ändrad? Det brukar ju folk göra om det skickat något felaktigt menar jag. Fast jag älskar dem fortfarande mest i världen för att de kör hem min mat åt mig och bär dem upp för alla trappor.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Johanna - mamma till Leia sa...

sv: ja, man vet ju aldrig. ibland får man ju riktigt rolig post :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...