13 april 2011

Fuck

Fy fan vilken skitdag idag, allt går åt helvete. Så klart, eftersom det är sånt som måste fixas idag eftersom Maja fyller i morgon.

Första omgången kakor gick bra, de blev precis som de skulle. Innan jag satte igång med bakningen slängde jag in en tvätt i maskinen, har tre maskiner jag ska hinna med idag. Inga problem, jag har ju annat att fixa med under tiden.

Så skulle jag baka muffins, nytt recept. Det gick åt helvete. Så nödlösning blir att baka blåbärsmuffins, Maja älskar blåbär. Men då går det åt ytterligare tid till att baka, och jag har redan tusen saker att göra.

Men det stannade inte där. Nej, när jag skulle diska undan det jag använt när jag gjorde muffinsen så kom nästa grej; inget vatten. Vilket betyder att maskinen som är i måste tvättas om eftersom den har missat massor av sköljningar. Så då hade jag plötsligt inte bara en omgång bakning till att ta itu med, jag hade även en extra tvätt.

Och inget vatten betyder att jag kan inte diska undan det jag har använt när jag har bakat så att jag kan sätta igång med blåbärsmuffinsen. Och jag kan inte tvätta golven, vilket också måste göras idag.

Nu är i alla fall vattnet tillbaka, men nu har allt blivit gravt försenat och jag är stressad, har ångest och är ledsen.

Jag vill ju ge Maja världens bästa födelsedag, att fylla sju år är en stor grej, då går man ju ifrån liten till stor. Och så måste jag tillbringa den dagen med den person jag avskyr mest, hennes pappa. Men det är det hon vill för att hon ska ha en bra födelsedag, då får det bli så. Vi har i alla fall hela förmiddagen tillsammans bara hon, jag och Leo. Och han skulle väl inte stanna så där jättelänge (det är inte så viktigt för honom uppenbarligen eftersom att han inte ens kan tillbringa hela sin permis med henne) så vi har eftermiddagen och kvällen ihop också.

Nej, idag är ingen bra dag, och den gick precis ifrån dålig till att jag vill spränga hela världen i bitar. Nu ska jag torka tårarna och göra blåbärsmuffins.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...