11 april 2011

Härliga måndag

Fredagar är min favoritdag på veckan men måndagar kommer på andra plats.

När alarmet ringde klockan sex i morse var jag tillräcklkgt pigg för att gå upp på en gång istället för att snooza tills det var dags att väcka Maja, jag kan inte minnas när det hände sist.

Morgonen har varit som den alltid är. Kaffe, väcka barn, fixa frukost, göra i ordning barn. Nu har Maja precis gått till sexårs och jag ska börja att göra mig i ordning.

När allt är klart hemma blir det till att hoppa på bussen. Jag ska först åka och handla ny mat till tjockiskatten och sen ner på stan och handla presenter till Maja. Det blir bara två stycken i år. De får för 500 kr när de fyller, och istället för att köpa en massa billigt småkrafs så får hon en större, dyrare sak. Vad det blir får jag se. Sen ska hon få en målarbok också. Hon älskar att rita, men alla hennes målarböcker är slut.

Nej, nu är det dags att sätta fart så att jag hinner med allt jag har planerat. Hoppas att ni har en fin måndag.

1 kommentar:

carola sa...

Vi har också satt en present gräns nu och hellre en rejäl än massa smått skräp.

här blir en lugn måndag, orkar vara pigg 2 dagar sen är jag helt slut.
Saknar mitt gamla jag.

Trevlig måndag

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...