30 augusti 2011

Nu är hösten här

En hel natts sömn utan avbrott, underbart. Men fy vad kallt det är på morgonen. Jag fick ha jacka när jag gick ut för morgonciggen. Och hur varmt det än är i solen mitt på dagen så känner man hösten i luften. Underbart. Nu får man börja tända smålampor, hamstra värmeljus och svepa in sig i filten på kvällen i soffan.

Idag blir det en städdag här hemma, tvättmaskinen arbetar redan för fullt. Sen hade jag planerat att hinna med att tvätta golven också. Vårat köksgolv är en liten karta om vad vi ätit under en vecka med små fläckar här och där. Sen är det allt det man gör varje dag som ska göras också.

Men innan hemmet får min fulla uppmärksamhet blir det en tur till Lidl för att veckohandla. Fast det är ju lagom kul att släpa hem allt, bara frukten väger multum.

Men först av allt ska jag se till att komma ur pyjamasen och få på kläder och lite smink. Lite senare idag, troligtvis, kommer bloggen att genomgå en liten förändring. Jag är mycket spänd, som ett litet barn som väntar på tomten.

Nu går det inte att gå ut i bara t-shirt längre


Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

Martina sa...

Gud så skönt att läsa att andra har "vardagskartan" på golvet! haha
Hos oss har det gått från att vara köksgolvet till vardagsrumsgolvet.
Jag har lovat mig själv att ta tag i detta med att barnen äter frukost i vardagsrummet. Hmm ska bara bli frisk så jag orkar ta tag i det också :-)

Den där hela natten sömn blev jag mer än lovligt avundsjuk på!

Nä om man skulle få ihop ett inlägg, få på sig och andra hälften av barnen kläder och ta våra förkylda näsor till affären kanske...

Celine - En Aspergare i mängden sa...

Ser med spänning fram emot vad som skall hända med din blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...