15 juni 2006

Jaha ja

Det blev inte så mycket mer gjort efter att vi skurat köket igår. Dottern och jag. Hon är nämligen min lilla assistent när jag städar. Står och pekar och visar vart mamma har glömt att skura, vart mamma har skurat, och vart mamma ska skura sen. Så till den milda grad att jag funderar på att stoppa ner henne i skurhinken i stället.

Idag har jag försökt ringa och byta medicin, för jag klarar inte av att sova så här länge, och vara så här trött hela tiden. Men jag kommer inte ens fram på telefontiden. Taskigt läge. Så nu sitter jag här med min gigantiska kaffemugg och dricker för glatta livet för att kanske få kroppen att vakna lite. Men tveksamt om det kommer att lyckas.

Vad står på dagordningen idag då? Det är ju som ni alla vet otroligt spännande att vara hemmafru. Idag ska jag städa hallen, och vika sex maskiner med tvätt. Det var ju tvättdag igår, och jag vet inte hur ni är, men jag vägrar att ställa mig klockan elva på kvällen och vika tvätt. Speciellt när barnen precis har somnat, det är en bra film på tv och det är första lugna stunden på hela dagen. Jag förstår inte varför så många skiljer sig när de har tre barn. Hur hinner de med det? Vi hinner ju knappt träffas här under dagarna, hur ska man då hinna tröttna på varandra?

Men säga vad man vill om det kaos som oftast är hemma hos oss. Ibland är det så galet så jag funderar på att hyra mig en liten etta som jag kan dra mig undan till. Men när man går runt och tittar till alla barnen när de sover, då spelar inget sånt någon roll längre. De må vara skrikiga, gapiga, uppkäftiga och vägra att städa på sina rum. Men de är friska och fulla med kärlek. Mer än så ska man egentligen inte begära.

Nu ska dottern och jag ta och städa hallen. Sänd mig en tanke och be om att vi ska klara oss helskinnande ur det här, hon och jag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...