26 juli 2006

100 saker om mig

1. Jag är manodepressiv
2. Jag röker
3. Jag dricker nästan aldrig alkohol för att jag gillar inte att förlora kontrollen av mig själv
4. Jag tränar numera minst 5 dagar i veckan
5. Jag är spruträdd
6. Jag är förlovad
7. Jag har 6 st katter
8. Jag älskar böcker nästan lika mycket som jag älskar min familj
9. Jag missbrukar post-its
10. Jag gör upp listor konstant över saker som ska göras, böcker jag vill ha osv
11. Jag är mammaledig
12. Den enda öl jag kan med att dricka är Heineken
13. Jag äger för många väskor (om man nu kan göra det)
14. Men för några skor
15. Jag älskar disney-filmer
16. Jag tillbringar minst 1 timma framför datorn varje morgon med en mugg kaffe för att vakna till liv
17. Jag har telefonfobi
18. Jag är beroende av min mp3-spelare
19. Jag sjunger nästan alltid hemma, men har en hemsk sångröst
20. Jag har tre barn
21. Jag köper aldrig underkläder som kostar under 300kr
22. Jag vill bo i villa
23. Jag vill jobba i bokaffär när min mammaledighet går ut
24. Jag är matrialist
25. Jag är ordfascist, och märker alltid ord
26. Jag gillar inte pocketböcker, utan köper dem bara för att de får plats i väskan
27. Jag står i kö för att gå hos psykolog
28. Jag gillar i regel inte läkare
29. Jag har ca 50 bloggar jag följer
30. Jag köper för mycket snabbmat och lagar för sällan maten själv
31. Även fast att jag älskar att laga mat
32. Jag har en laptop
33. Jag känner mig naken om jag går ut utan min mobil
34. Efter sista barnet har jag fått komplex för min kropp, vilket jag aldrig har haft innan
35. Jag har skivit dagbok sen jag var 7 år
36. Min mamma är den bästa mamman i världen
37. Min pappa är dock inte lika bra på att vara förälder
38. Jag kommer troligtvis att vara delvissjukskriven resten av mitt liv
39. Jag har tidigare försökt att ta livet av mi
40. Men kommer aldrig att göra det igen nu när jag har barn
41. Jag har varit inlagd på BUP när jag var 15 år
42. Jag undviker att öppna brev som det står CSN på
43. Jag har ingen gymnasieutbildning
44. Jag älskar indianer
45. Jag är förlovad (ja, jag börjar få ont om saker att skriva så jag upprepar mig)
46. Jag har varit förlovad en gång förut
47. Jag kan inte gå och lägga mig om det finns disk kvar
48. Jag har inga mattor i lägenheten
49. Förutom i dotterns och sonens rum
50. Jag stryker sängkläderna när jag ska bädda rent för att jag hatar att somna på skrynkliga lakan
51. Jag tvättar dagligen
52. Jag har en dålig vana att dra mig i håret när jag funderar
53. Jag drar mig i håret nu när jag gör den här listan
54. Jag tycker att fötter är äckligt
55. Jag är steriliserad
56. Jag vill adoptera
57. Jag vill ha fosterbarn
58. Jag slutade med droger när jag blev gravid med första gullungen
59. Det här är det första förhållandet där jag inte är otrogen
60. Jag dricker inte mjölk
61. Jag dricker ca 4 liter vatten om dagen
62. Cola dricker jag ca 1½ liter om dagen
63. Jag kan inte sova om jag inte borstat tänderna
64. Jag har tre olika väskor i olika storlekar och färger som ser ut som korsetter
65. Jag älskar höga stövlar med platå och klackar som är ca 10 cm
66. Jag har en skolflicksuniform
67. Den har jag ibland på krogen när det är hårdrockskväll
68. Jag köpte en svart korsett som kostade 1300kr på rea
69. Jag är ytlig, men kan erkänna det
70. Jag dömmer folk för fort
71. Jag har en dotter
72. Sen har jag även 2 söner
73. Jag har fått 4 missfall
74. Jag gillar saker som är rosa och/eller fluffiga
75. Jag älskar att baka och har alltid fikabröd i frysen
76. Jag umgås nästan aldrig med folk, utan trivs bäst hemma med familjen
77. Men jag har ändå tre nära vänner jag alltid vill ha i min närhet
78. Jag har vissa tvångstankar
79. Jag har fobi mot spindlar
80. Jag är mörkrädd
81. Jag är, trots min sjukdom, en av de lyckligaste människorna i världen
82. Jag betalar 110kr för att få mina ögonbryn plockade
83. Jag läser minst en timma om dagen
84. Jag kan inte sova om jag inte läser i sängen först
85. Jag älskar att sova middag mellan de två minsta när de sover middag
86. Jag kan inte gå ut om jag har inte har mp3-spelaren igång, då får jag ångest
87. Jag har setat med den här listan i 30 minuter
88. Jag går nästan alltid barfota inne, även om vintern
89. Jag sover alltid naken
90. Men älskar att gå omkring i flanelpyjamas innan jag ska gå och lägga mig
91. Jag är frusen året om, även på sommaren
92. Jag tränar på löparband fem dagar i veckan och tycker att det är skitkul
93. Men jag tycker att det är tråkigt att gå promenader ute
94. Jag kan inte ha långa naglar för då går de av
95. Jag har oftast lösnaglar
96. Jag har en post-it på dörren med allt jag ska ha med mig när jag går ut, annars glömmer jag hälften
97. Jag har även post-it på dörren med allt som ska med i träningsväskan
98. Jag har hela dörrarna på kylen och frysen full med barnteckningar
99. Där sitter även en del kort på gullungarna
100. Jag älskar att sitta ute på balkongen om nätterna och läsa när jag inte kan sova

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...