10 november 2010

Kan alla kroppsdelar sluta att skrika och tala en i taget

Det var ju bestämt att jag skulle på dejt på torsdag. Nu blev det inte riktigt så, eftersom det blev lite strul igår. Och idag när vi försökte reda ut det och varför det blev så, så kom det fram att jo han hade ju testat mig. För att han är rädd för att bli bränd. Och den där rädslan förstår jag helt och fullt, så känner ju jag också. Jag har blivit misshandlad både fysiskt och psykiskt, utnyttjad, bedragen och allt man kan tänka sig och lite till.

Men det skulle aldrig falla mig in att spela spel och testa nån, och tro mig, är det nån som är rädd för att bli bränd igen så är det jag. Och han vill att jag ska ge honom en chans att visa att han menar allvar, och att han inte kommer att testa mig igen, nu när han vet att jag menade allvar. Så vad fan gör jag? Mitt huvud säger att noooo way, men magen säger nåt helt annat. Hur vet man vilken förbannad kroppsdel man ska lyssna på när alla skriker olika saker? De skriker hela tiden, den ena högre än den andra och jag blir bara mer och mer förvirrad, och mer och mer osäker. Nu börjar jag att komma ihåg varför jag gav upp det här med dejting för länge sen.

Så vad tycker ni? Ska jag ge honom en till chans eller inte? Ni kommer ju alltid med så kloka råd så hjälp en förvirrad tant.

Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

Tess sa...

Usch vilket svårt val du har.
Alla har rätt till en andra chans men om det stämmer alltid vette katten.
Hoppas verkligen att du gör det rätta för dig.
Kram

julia sa...

Hur mår denna sötnosen idag!? <33

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...