28 augusti 2006

Snörvel

Jaha, efter att dottern varit på dagis i en vecka efter semestern så blev hon givetvis dunderförkyld. Snorig som få, feber, gnällig och allt annat. I en dag, sen blev det bättre. Hon lyckades däremot smitta ner mig, som efter tre dagars feber nu äntligen har fått en temperatursänkning, men fortfarande har feber. Det här är första gången sen i fredags som jag ens sitter framför datorn med en kopp kaffe. De föregående dagarna har tillbringats i sängen sovandes ibland och läsandes ibland.

Loppan är också lite småsjuk. Lite feber, lite snorig, men ändå precis lika glad som alltid. Han bara flinar och skrattar och är superglad hela tiden. Maken till lycklig bebis har jag aldrig träffat. När småbarn har feber brukar de vara gnälliga och sova. Han bara jollrar, flinar och är vaken och glad hela tiden. Tur att sambon har tagit 100% ansvar för dem de senaste dagarna, för jag har varit så väck av febern att jag inte ens vågat hålla dem i famnen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...