01 september 2006

Skola

Ja, jag skulle ju lämna in ansökningar till två ämnen på distans, men sista ansökningsdag var i måndags, så det kunde ju jag roa mig med. Sökte istället svenska med lektion två dagar i veckan. Då ryker min mammapenning med 25%, men jag får ansöka om studielån istället. Om jag blir nekad studielån så får jag helt enkelt avstå från pluggandet fram tills nästa termin. Då är jag nämligen berättigad till att söka bidrag från kommunen för att plugga. Jag uppfyller de flesta kriterier, förutom den punkten att man inte får ha haft studiebidrag de senaste 5 åren, vilket för mig blir i Mars nästa år.

Jag har alltid haft problem i skolan förut. Det har gått bra i början och bara flutit på ett tag, sen blir det tungt och jobbigt, och till slut så slutar jag bara. Har alltid trott att det berott på mig, misslyckad och lat. Nu när jag har fått veta att jag faktiskt är psykiskt sjuk så inser jag att det är en del av min sjukdom. Lätt att ge upp när det blir lite jobbigt. Så sambon har lovat att pusha på mig de stunder det är jobbigt att ens ta mig utanför dörren. Så vem vet, den här gången kanske jag klarar av det. Jag tror faktiskt det, och det gör att allt känns lite ljusare.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...