23 december 2008

Men fan


På väg hem från alla julklappsinköp kommer så smset man inte vill ha precis innan julafton. Skruttan har fått feber och hosta. Kanske inte kan fira julafton med släkten, som har varit tradition sen innan jag föddes. Det suger rätt bra kan jag tala om. Först ska hon missa lucia på grund av magsjuka. Och nu kanske julafton med hela tjocka släkten på grund av feber. Julen ska ju vara barnens högtid.

Visst kommer vi i såna fall att fira här hemma, bara jag, barnen och Kim. Men jag vet att skruttan sett fram emot julen så otroligt mycket, och det gör så ont i mig att hon kanske ska missa det.

Snälla mamma erbjöd sig i alla fall att komma upp med julmat åt oss i såna fall, och stanna liten stund på kaffe och paketöppning. Men jag ska hålla alla tummar, tår och kluvna hårtoppar att hon i alla fall är tillräckligt pigg för att orka, min lilla skrutta.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...