18 december 2008

Men herregud

Lät den förre detta missbrukaren veta att han med sitt inlägg om homosexuella tappat i alla fall mig som läsare. Svaret jag fick var “Menas att jag inte får ha en åsikt alltså.”

Här är mitt svar på om du får ha en åsikt eller inte.

Det har inte med att göra om åsikter eller inte.
För det första konstaterar du själv att det är dubbelmoral. Man kan vara emot homosexuella, eller så är man inte det. Du däremot är de om det inte är två snygga tjejer du kan sitta och titta på och runka till. Hade det varit två butchiga flator hade du nog inte varit så ok med det.

För det andra så dömmer du ut kärlek, som du senare i samma inlägg talar så vackert om. Du skriver att det finaste två människor kan ha är kärlek. Varför är det då fel om det är mellan två killar? Bara för att du inte gillar kuk i röven betyder det inte att det är fel. Kärlek är aldrig fel. Oavsett om den är mellan olika kön, samma kön, två eller flera. Så länge inblandade parter är helt överens och lyckliga är kärlek vacker.

Jag har två kompisar, där båda är män, som är gifta och uppfostrar en dotter ihop. Och de är djävligt bra föräldrar. De skulle aldrig till exempel välja knarket före sitt barn som du gjorde. Det om något visar på att ibland så är det bättre med kärlek mellan två män, än att blanda in en knarkare i det. Så kasta inte sten när du sitter i ett större glashus än vad någon bög kan göra. Får jag välja mellan homosexuella eller knarkare som överger sina barn, så skulle jag inte tveka en sekund.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...