19 december 2008

Säg den lycka som varar

Min syster ringde mig idag och bad mig logga in på banken. Det har nog aldrig hänt förut, så jag frågade varför. Pappa skulle sätta in pengar till henne, men de hade inte kommit in, så hon trodde att han kanske råkat sätta in dem på mitt konto istället. Och jo, det hade han. Ok för att jag är van att han råkar säga hennes namn till mig och vise versa, men att han använder mitt bankkonto istället för hennes var något nytt.

Så hon bad mig att överföra pengarna till hennes konto, men eftersom det tar tre bankdagar, och hon då inte skulle få dom förens på tisdag så sa jag att jag kan ta ut dem i morgon när jag ska julhandla, och komma över till henne och lämna dem istället.

Men det var i alla fall trevligt att titta på tillgängligt saldo, och se att det fanns mycket mer pengar än det skulle vara. Men vad är en bal på slottet. Syns i morgon syster yster, om jag inte sitter på ett plan på väg utomlands. :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...