28 februari 2009

Ingen sovmorgon här inte

Jag kan ju tala om att det är lagom kul när alarmet på mobilen går igång klockan åtta på morgonen när man är barnledig. Men det är bara att se till att komma upp ur sängen. För även om det är Kims vecka med småtrollen så är det ändå jag som går med dem på hoppis och skuttis. Han är ju inte medlem där, vilket jag är.

Jag har försökt övertyga honom om alla fördelar med att han byter från sitt gym till friskis istället. Hur mycket pengar han skulle tjäna på det, hur bra personalen är osv osv. Men sanningen är att det är enbart av egoistiska skäl, jag vill inte behöva gå upp tidigt varje lördag när jag är barnledig.

Men eftersom småtrollen tycker det är så kul på hoppis och skuttis, så vill jag inte bara låta dem gå när det är min vecka. Så det är bara att masa sig upp, fixa kaffe och slänga i sig morgonens dos av mediciner. För hur mycket jag ändå hatar att gå upp tidigt när jag är barnledig, så är det helt klart värt det när man väl är där och ungarna har jättekul.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...