03 mars 2009

Dagens wtf

Kim ska ju börja ha småtrollen varannan vecka från och med 1 april. Så det är en del som måste fixas med, underhåll ska stoppas, kolla bostadsbidrag osv. Underhållet fixades snabbt på telefon. Det roliga var när jag kollade upp hur det blir med bostadsbidraget. Bor barnen 50% hos mig OCH är skrivna hos mig så blir det ingen ändring, så jag måste in lämna någon blankett. Om de däremot bor 50% hos mig MEN är skrivna hos Kim så blir det däremot en annan summa.Hur fan går det ihop. Oavsett hos vem de är skrivna så har jag dem 50%. Borde då inte bostadsbidraget vara det samma oavsett hos vem de är skrivna? Håhå jaja, nu börjar jag förstå varför alla handläggningstider är så långa med alla deras konstiga regler.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...