09 mars 2009

F.U Försäkringskassan

Skulle ringa och sjukskriva mig idag hos försäkringskassan. Jag blev ju som bekant sjukskriven förra veckan, med start idag. Och jag behöver verkligen den här sjukskrivningen, då den ger mig rätt till att ha barnen längre på dagis, vilket är nödvändigt för att jag ska klara av att fullfölja Tunaprojektet. Jag klarar inte av att lämna på dagis, åka på praktik och direkt och hämta på dagis. Då kommer jag att krascha.

Så jag behöver en stund både efter lämning och innan hämtning för att stressa av och bli av med ångesten. Har jag det så är det inga problem.

Men klart att det blir problem. Är det någon som blir förvånad att det blir det när det gäller försäkringskassan? Eftersom läget är som det är så är jag inte inskriven på Arbetsförmedlingen. Och är jag inte inskriven på arbetsförmedlingen så gäller inte mitt sjukintyg från läkaren. Och då får jag avslag från försäkringskassan, vilket gör att jag inte har rätt att ha barnen på dagis de timmar som behövs, vilket gör att Tunaprojektet är dömt att misslyckas.

Tur att jag har en genial lösning. Jag sjukskrev mig idag på deras hemsida snabbt och enkelt. Så kommer jag att få en blankett hemskickad som jag ska fylla i och lämna in tillsammans med mitt läkarintyg. Och innan jag lämnar in det så är jag givetvis inskriven på arbetsförmedlingen. Ska nämligen åka ner dit i morgon och skriva in mig.

Och får jag inte det godkänt ändå, så finns det en handläggare från försäkringskassan hos Tunaprojektet, så då får jag prata med henne. För lösa det här ska jag. Jag tänker inte ge upp Tunaprojektet pga tillfälling ångest.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...