08 mars 2009

Morgonstund my ass

Leo började hojta i sin säng exakt klockan 05:31 i morse. Med tanke på att de kom i säng runt sju igår kväll, mot klockan sex i normala fall, så tyckte inte jag att det var dags att gå upp. Och även fast han satt upp i sängen så såg jag att han skulle behöva nån timmas sömn till. Så jag stoppade om honom och körde hela nattningsrutinen med godnattpuss och kram osv.

Sen knatade jag in till mig och kröp ner under täcket igen. Klockan sex kom både han och hans syster in och bestämde att de skulle krypa upp och morgonmysa. Härligt tänkte jag. Tills jag insåg att de menade att de skulle bråka om kuddar, täcken och fan och hans mormor. Halv sju gav jag upp. Gick upp och fixade kaffe åt mig och frukost åt trollen.Så ja, god morgon på er eller nåt sånt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...