10 mars 2009

Satans hantverkare igen

Fästena till elementet fixades fort och elementet hamnade på plats. Värmen kom på igen och alla element är varma. Förutom det i trollen rum som fortfarande är kallt. Ringde rörmokaren som kom och luftade elementet. Gav mig nån form av nyckel för att jag skulle kunna lufta elementen själv om det behövs. En timma senare var trollens element fortfarande kallt. Provade att lufta, men det var ingen luft i elementet utan det kom vatten på en gång. Ringde rörmokaren som föreslog att jag skulle stänga av alla andra element ett tag för att se om det hjälpte trollens element att komma igång. Jag sa visst och la på luren. Fat chance att jag kommer att göra det. Då kommer jag ju att frysa ihjäl.

Han skulle i alla fall komma hit lite senare och kolla på elementet. Då kommer jag att ljuga och säga att jag provat att stänga av alla andra element och det inte funkade. Så får han på nåt sätt fixa det. Hur ska annars trollen kunna sova i natt om det inte finns någon värme i deras rum?

Det här är anledningen till att jag aldrig ringer om det är något som är fel, utan alltid försöker fixa det själv eller ber någon jag känner som kan. För minsta lilla grej som ska göras blir alltid stora problem. Får de någon form av utbildning i att skapa problem vid utförda arbeten eller?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...