12 april 2009

Ditten och datten

Nu efter påsken så gör jag som Jesus och återuppstår.Så vad har hänt sen sist då?

Min farfar har dött, och jag har lite blandade känslor inför det. Jag känner nog mer med pappa, farmor, syrran osv än för det som hänt.

Skruttan fyller år på tisdag så det har varit full fart för att ge henne ett dunderkalas. Förra året mådde jag rätt taskigt vid den här tiden så kalaset var hemma hos Kim. Men nu vill jag ta igen det jag inte kunde ge henne då så det har bakats chokladmuffins, muffins med glasyr och nalle puh-figurer på, syltgrottor som jag nog får säga att maja bakat eftersom de blev så misslyckade och sen har jag hittat ett recept på tårta för prinsessor som ska vara till kalaset. Måste bara hitta den där förbannade jordgubbsblandningen som ska vara i, för mitt ICA har det inte. Kim föreslog att jag skulle köra färska jordgubbar. HA! Jag kan inte göra tårta, så den här tårtan där allt finns färdig och det bara är att slaska ihop är min räddning.

Tunaprojektet börjar också lite långsamt starta upp. Den 20e ska jag på studiebesök på en videobutik, så vi får väl se vad som händer där. Just nu är jag beredd att köra igång med i stort sett vad som helst bara jag kommer igång.

Tandläkaren verkar lösa sig till det bästa. Eftersom jag är så otroligt tandläkarrädd så har jag rätt att få bli sövd på sjukhuset inför ingrepp, och betalar då en summa på 200kr, eller om det var 300. Oavsett vad så är det faktiskt en summa som jag har råd med och som går på högkostnadskortet. Så nu återstår det bara att se om min handläggare går med på att betala 400kr för tandläkarbesöket som krävs för att få en remiss till sjukhuset. Vilket hon måste göra enligt hälso-och sjukvårdslagen. Men hon är ju inte känd för att gå med på mer än det absolut mest nödvändiga. Så säger hon nej får jag väl ta det med områdeschefen. Det är inte första gången vi får ta det dit för att få det jag har rätt till.

Så, det var lite om det som har hänt och kommer och hända, och nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen. Och tack alla ni som skrivit om att ni hoppas att jag kommer tillbaka snart.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...