01 maj 2009

The blobb


Idag när jag skulle göra mig i ordning för praktiken så upptäckte jag att jag växt ur andra paret byxor på en månad. Hela dagen gick jag runt och kände mig som en knubbsäl.

Och eftersom att jag är tjej så är vikt självklart något som stör mig, oavsett om man väger för mycket eller för lite. Så ikväll satt jag och tyckte synd om mig själv. Sen tyckte jag ännu mera synd om mig själv när jag upptäckte att jag inte ens hade något godis hemma och trösta mig med.

Efter att jag slutat att vara emo och rota runt i köket efter något ätbart så slog jag mig själv hårt i huvudet. Sen när blev det en vana att trösta mig med godis? Jag har aldrig varit så förut. Det är bara att inse, det enda som gäller är träning, äter nyttigt gör jag redan. (Om man bortser från godis, kakor osv.) Och bort med ovan nämnda godis, kakor osv.

Så träningsdagar blir tisdag, torsdag och söndag. Vet inte varför jag valde just de dagarna, det lät bara så bra när jag rabblade ordningen högt för mig själv. Så det var bara att surfa ut på nätet och ladda ner de träningsvideos jag hade liggandes men tog bort för att få mer plats på hårddisken och som jag aldrig hade tränat till. Två olika yogavideos och sen “girls och the playboy mansion workout”. Så har jag täckt upp både styrka, förbränning och smidighet.

Nu ska jag bara komma på hur jag ska kunna låta bli godiset när jag går och handlar. Men vänta nu här, om jag tränar regelbundet så ökar förbränningen, och ökar förbränningen så kan jag äta lite godis då och då. Nu ska jag bara lära mig att äta lite, och inte så jag mår illa. Hade jag inte tyckt att det var så äckligt att spy hade jag utan problem kunnat bli bulimiker, utan att skoja. Jag kan äta så mycket så att magen ser ut att vara i femte månaden (fast nu börjar det vara ett konstant tillstånd) och jag mår så illa att jag utan problem skulle kunna spy utan att ens stoppa fingrarna i halsen. Än så länge är det ren viljestyrka som gör att det inte kommer upp igen.

Så träning och äta nyttigt, låta bli godsakerna, och framför allt, mer vardagsmotion. Istället för att byta buss på stan på väg till praktiken så kan jag faktiskt gå, det kan inte ta mer än en kvart. Är ungarna inte hemma kan man även slänga in en kvällspromenad kanske.

Ja för fan, på tisdag så kör vi så det ryker!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...