05 maj 2009

Men wtf

Haha så sitter jag här och skriver om hur allt flyter på och bla bla bla. Klart karma ska komma och trycka upp det i ansiktet på mig. Såg precis att jag fått 3100kr för mycket. Whee tänker en del. Det tänker inte jag, för det betyder att jag får 3100kr mindre nästa månad. Ok det jämnar ut sig i längden, men sånt här stör mig. Nu måste jag flytta över 3100kr från ena kontot till andra så att jag inte råkar handla upp pengarna den här månaden. För då blir det ingen mat nästa månad.

argHur trög får min handläggare vara? Jag upprepade flera gånger att det var underhåll vid växelvis boende som inte kommit igång än. Jag sa det säkert fem gånger för att vara säker på att hon förstod. Ändå tolkar hon det som att jag inte fått något bostadsbidrag. Suck.

I morgon fattas beslutet om min sjukskrivning så på torsdag ska jag ringa försäkringskassan och se hur det blev. Och blev den godkänd så ska jag kolla när första utbetalningsdatum blir. Så kanske jag slipper idiotiska handläggare i framtiden. För med en långtidssjukskrivning så rullar pengarna in på fasta datum, en fast summa för varje dag. Då slipper det bli såna här problem.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...