28 januari 2010

Going with the flow

Idag har det, än så länge varit en riktigt skön dag där allt bara har flytit på.

Det var absolut inga problem att komma upp i morse när väckarklockan ringde. I vanliga fall släpar jag mig upp och det tar en stor mugg kaffe bara för att kunna öppna ögonen ordentligt och ytterliggare en mugg för att kunna fungera normalt. Men i morse studsade jag upp full av energi innan jag ens fått på mig morgonrocken.

Jag fick dricka mitt morgonkaffe i lugn och ro medans småtrollen lekte och åt frukost. Det var inte konstanta gräl och bråk som de alltid brukar roa sig med på mornarna. Jag hann till och med det mesta som skulle göras under dagen redan innan vi gick till dagis.

På väg till dagis gick vi och småpratade om allt och ingenting och låtsades att den översnöade soptunnan var ett monster som jagade oss.

Nu sitter jag och kollar på några avsnitt av Buffy innan det är dags att gå till Ica och handla det som behövs till middagen och bakningen. Jag bakar nästan dagligen nu och idag blir det en dubbel sats med tigermuffins. Frysen ekar tomt eftersom jag på sista tiden bara bakat matbröd.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...