20 februari 2010

Kryssningen i bilder

Kryssningen var helt suverän. Jag skulle kunna sitta i timmar och skriva om allt in i minsta detalj. Men jag tror det var roligare för mig att uppleva än för er att läsa om. Så ni får en liten bildkavalkad istället.

I terminalen i väntan på att få gå ombord. Jag blir lika fascinerad varje gång när folk börjar köa för att kliva ombord innan båten ens lagt till och släppt av förra turens passagerare. Vi tog en fika och snackade skit istället och klev ombord bland de sista. Huvudsaken är ju att man kommer ombord.




Ja jo, lite alkohol slank nog ner under resans gång. Men inte så mycket. Två Smirnoff Ice och två Heineken tror jag att totalsumman blev. Hur kul är det att åka på kryssning och vakna upp morgonen efter och inte minnas något?





Och så den stora anledningen till att vi åkte: Smokie. Helt underbar spelning som alltid. Om man bortser från tjejen bakom som försökte tränga sig förbi mig. Funkar inte. Jag må vara liten, men jag står stadigt. Efter en halvtimma med upprepade försök att tränga sig genom att spärra in sina naglar fick jag nog och trampade henne på foten med klacken. Det funkade alldeles finfint.





Efter spelningen sprang vi på basisten Terry. Han är en av de charmigaste människor som finns, och otroligt social av sig. Och han kände igen oss från förra spelningen, och spelningen innan det hehe. Vi har oss alltid en pratstund han och jag om livet och allt och inget.





Min finaste under en av rökpauserna på vägen hem. Nyrakad på huvudet kryssningen till ära. Det har nog aldrig varit så kul att åka på en kryssning som nu när han var med. Det var snudd på smekmånad.







Och sen uppfylldes äntligen min våta dröm, att springa på trummisen (till höger). Jag växte upp med Smokie och de är ett av mina favoritband. Och efter varje spelning så pratar jag alltid med Terry som står i baren och dricker sitt rödvin. Dock har jag aldrig tidigare sprungit på trummisen. Jag betedde mig som världens fjortis och bara rusade fram haha. Mamma bara skrattade och förklarade för honom att jag under varje spelning bara tjatar om honom. Han bara skrattade och gav mig en kram och en kindpuss. Alla i bandet ska kindpussas hela tiden. Till vänster har vi deras underbara keyboardspelare som också ville vara med på bild.


Mick (gitarristen) hade festat hårt halva natten och hade tappat rösten haha. En halvminut innan det här kortet togs så stod han lutad mot hörnet i bakgrunden och halvsov i väntan på att få stiga av båten. Han kindpussas även han och hade absolut ingenting alls emot att jag störde hans skönhetssömn för en bild.





När vi kom hem till lägenheten så blev vi attackgosade av katten som varit ensam sen dagen innan. Sen gick Inttu iväg och handlade pizza åt oss och jag tillbringade kvällen med att titta på comedy central och slumra till och från i soffan. Tidigt i säng blev det.

Om jag ska åka nästa gång de spelar? Gissa tre gånger.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...