24 februari 2010

You don't know how sick you make me

Ibland önskar jag att det var helt ok att mörda sitt ex, i alla fall för mig.

När jag får hem småtrollen från Kim så är det alltid någon av dem som har på sig kläder som är för små på sig. Ibland har ingen av dem kläder som passar när de kommer hit. Det konstiga är att han har råd med både ny mobil och stora och maffiga tatueringar och dyra kosttillskott men inte kläder till sina barn.

Och idag fick jag veta att Maja får fortfarande ingen hjälp med att borsta tänderna trots att jag sagt till Kim flera gånger. Hur jag fick veta det? Jo fröken har nämligen ett hål i tanden, möjligtvis i två tänder. Hon är fem år gammal! Och ibland när de kommer hit så hänger hennes hår i stripor. Vi tvättar hennes hår varannan dag och det ska gå bra många fler dagar än så innan hennes hår blir stripigt.

Så nu har jag fått nog. Man har vissa skyldigheter som förälder och där ingår att se till att ens barn är hela och rena och det klarar han uppenbarligen inte av. Så om han inte skärper sig så kan han glömma att han får ha dem varannan vecka, då får han bara ha dem så mycket som han har laglig rätt till. Och jag vet att du är här inne och läser Kim så se det här som din sista varning. Du har bråkat i två år och nu har jag fått nog. Tar du inte hand om mina barn så stannar dem hos mig.

1 kommentar:

Ulrika sa...

håller helt och fullt med dig här.. var likadant när mina var små och dom få gångerna som träffade sin pappa så såg dom förjävliga ut när han lämnade på dagis.. och gissa vem som fick ta kritiken...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...