30 april 2010

Idag är det fredag och trollen ska hämtas hem senare idag. Har jag tur så kommer även Kalle förbi för att fixa det sista med tekniken. Bland annat göra ett internt nätverk, installera nod32 (varför skickade de med Norton, det suger ju), och blåsa rent dem gamla laptopen.

Nu under morgonkaffet så sitter jag och funderar på två saker. Varför uppdateras inte bloggarna i min rssläsare även när jag säger åt den att kolla efter uppdateringar, och jag har startat om den 100 gånger. Och varför kan inte jag själv välja vart bilderna från webcamen ska hamna? Just nu hamnar de i mina bilder. Jag vill att de ska hamna i en mapp som heter webcambilder som ska ligga i min mapp som heter bilder. Men i övrigt så är jag otroligt kär i min dator.

Idag är det Valborg men vi ska inte fira. Det närmsta firandet är i Vilsta, och det tar säkert en timma att gå dit med de små, och det börjar inte förens klockan 18, vilket innebär att vi skulle vara hemma på tok för sent för dem. De får nöja sig med fredagsmys helt enkelt. Hoppas att ni får en trevlig valborg oavsett om ni firar eller inte.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...