31 maj 2010

Kväll

Majas mående har gått upp och ner hela dagen. Hon har legat en timma i soffan helt däckad, för att sen piggna till ett tag för att sen återgå till att däcka i soffan. Men efter middagen har hon varit pigg hela tiden så nu dröjer det nog inte många dagar förens hon kan gå till dagis igen.

Leo behövde verkligen komma till dagis idag, för maken till glad unge när han kom hem kan jag inte komma ihåg när jag såg sist. Han har pratat och skrattat och busat och varit helt underbar.

Och nu har jag precis stoppat dem i säng. Idag älskar jag våra kvällsrutiner igen. Först duscha av dem. Sen läsa god nattsaga samtidigt som de äter frukt. Efter det är det dags för tandborstning och sen pussa dem god natt där de ligger i sina sängar. Det finns inget som slår det.

Nu ska jag vänta på att de ska somna, sen ska jag och Inttu titta på något och mysa i soffan. Medans jag väntar på att de ska somna ska jag leta efter ny bloggdesign. Nån som blir förvånad? Tänkte väl inte det. Men jag känner att det rycker i hela kroppen att få komma ut och göra något nu när solen strålar hela kvällarna. Jag antar att det finns ett gäng personer som kommer att få besök nästa vecka när jag är barnledig.


1 kommentar:

Heidi sa...

Jag är inte ett dugg förvånad - dock förvånad över att det tog så lång tid innan du kände för att byta design :-) Jag är toknöjd med min iaf än så länge så här blir det iaf inte något byte den närmsta tiden, men man vet ju aldrig.. kanske hittar jag någon bättre sen ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...