11 juni 2010

Fredagsmys


Middagen är avklarad och jag sitter här med en mugg kaffe medans småtrollen har fredagsmys. Var sin minipåse chips, saft och film på tvn. Nu är det bara att vänta på att Rasmus kommer hem efter träningen sen är allt som det ska vara.

Gud vad jag älskar de fredagar när de kommer hem. Men vad slut man blir. Från att ha haft en vecka helt utan tider och klockslag ska nu middag fixas i tid. Det ska duschas och ätas kvällsfrukt och hinnas med en godnattsaga också. Det tar alltid några dagar att komma in i den nya rutinen, och det samma gäller när de åker. Då tar det också några dagar att vänja sig vid att det är tyst och att det inte längre existerar några klockslag.

Men jag skulle inte byta för allt i världen. Det är underbart att ha dem hemma och höra lägenheten fyllas med deras ljud. Men det är också skönt att ha lite tid för sig själv, att kunna ha sovmorgon, vara uppe sent och kunna göra det man vill när man vill. Fy vilken tur jag har som har just mitt liv.

Hur spenderar ni eran fredag?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...