16 juni 2010

Liliths ekonomiskola del 1

Under åren som gott har jag hunnit lära mig en hel del om vardagsekonomi. Eftersom jag alltid har haft små medel att röra mig med så kommer man på allt eftersom hur man ska göra för att undvika att pengarna tar slut allt för fort.

Så jag tänkte dela med mig till er av mina regler jag har vad gäller pengar och hushållsekonomi. Hoppas att det kan vara till någon hjälp och att det kan få er att tänka efter.





Cash is king
- Betala bara med pengar du har. Undvik allt som har med avbetalningar att göra. Det kan verka som ett riktigt klipp du hittar i reklambladet, men jag kan lova dig att det är det inte. Oftast får du betala en ränta som är mellan 1/3 och ½ av priset på varan. Har du inte råd att betala kontant så har du inte råd med varan.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Unknown sa...

Så sant, har precis insett det och betalat av mina delbetalningar. Men svårt att låta bli att bli sugen ialf!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...