15 juni 2010

Summering av dagen

Jo det är ju tisdag som sagt, den mest menlösa dagen på veckan. Fast den här veckan var den relativt smärtfri och inte allt för tråkig.

Medans trollen var på dagis fixade och donade jag här hemma. Och så skulle jag baka småfrallor. Som varken hade samma färg, form eller smak som småfrallor. Fast de smakade mycket, mycket godare.


Ett bröd som till och med jag kommer att äta av

Hällde även i mig allt för mycket kaffe under dagen. Jag som lever på kaffe drack mer än vanligt. Var sopslut hela dagen och det verkade vara enda sättet att hålla mig vaken på, eftersom jag pga brödbakandet inte hade tid att lägga mig.

När vi hade hämtat trollen hade jag mig ett litet prat med Inttu. Inget allvarligt, eller jo det var det ju, men inte allvarligt för vårat förhållande. Han har haft en nedåtperiod igen, och blir som vanligt väldigt känslokall pga att all tid går åt till att försöka hålla skenet uppe. Och han borde ha lärt sig att det inte funkar, jag ser på honom när det är något. Och jag har förklarat om och om igen att jag är hans flickvän, inte bara när allt är bra utan även när det inte är det. Och han lyssnade, och efter det så har allt varit mycket bättre. Och när han åkte till ICA för att köpa hylsor så köpte han ett litet rött hjärta åt mig med Lindors chokladkulor som jag älskar så mycket och bad om ursäkt för att han varit ett ass. Mitt sötnöt.



Rörde ihop en laxgryta till middag vilket gick åt. I vanliga fall blir det några matlådor, men idag slukade trollen verkligen allt, man hade kunnat tro att de slickat ren stekpannan så barskrapad var den.

Efter maten lade jag mig i soffan och läste medans Inttu diskade, Maja spelade på Nickelodeon och Leo kollade på Winx samtidigt som han satt hos mig i soffan och lekte Winx.

Duschning av trollen med tillhörande hårtvätt vilket alltid är lika frustrerande med Maja. Ungen har ju så otroligt mycket hår att man får dela upp det i små tunna slingor man blöter. Annars blir bara det översta lagret blött. Leo däremot tar fem minuter att tvätta hår och kropp på.

Sen blev det skönheten och odjuret till godnattsaga och banan till kvällsfrukt. Hela dagen har bara flytit på. Fram tills det var dags för dem att gå och slänga bananskalet och Leo smällde igen dörren till sopskåpet rakt över knogen på sin syster. Trösta henne och köra in Leo på rummet. Borsta tänder på Maja, sen in till Leo och förklara åter igen varför han fick gå in på sitt rum. Och han bad snällt sin syster om ursäkt. Sen borsta tänder på honom och så kunde jag äntligen få dem i säng.



Så fort de har somnat blir det nog en påse popcorn för mig och lite mys i soffan. Men det verkar lovande för än så länge har jag inte hört ett pip från deras rum. Kan ha att göra med att jag hotade med att det skulle försvinna en tjuga från deras sparbössor om jag fick skälla på dem lika mycket idag som igår när de skulle sova.

Hur har eran tisdag varit?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Heidi sa...

Frallorna såg goda ut. Gör du deg med händerna eller har du någon lämplig bakmaskin?? jag orkar inte göra deg för hand därför bakar jag aldrig bröd... :( Fryser du in sen? Blir det lika gott när man tar ut och ska äta det?

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...