26 juni 2010

Tidsstyrda

Idag efter maten skulle vi gå ut med trollen en timma innan det var dags för duschen. De lekte i sandlådan och jag, Inttu och Rasmus satt på bänken.

Strax innan vi skulle gå in kom Micke och Janna ut med Frida så vi tänkte att ungarna skulle så leka lite med varandra. Det är ju helg så vad gör det om de är vakna lite länge?

Det gör en hel del kan jag tala om. Mina barn är inte flexibla vad gäller tider. Det var ett rent helvete att få dem i säng. Maja bara grät och gnällde och Leo bara brakade och var allmänt anti.

Det tog inte ens tio minuter efter att jag lagt dem så sov dem. Det är bara att inse att mina barn är så styrda av klockan det bara går att vara. Sommar och helg spelar ingen roll, klockan halv sju är det dags att duscha för dem i fortsättningen.

Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

1 kommentar:

Heidi sa...

Va olika det kan vara. Elias är gärna vaken längre och är hur pigg och glad som helst. Fast han sover ju middag också (ibland), så det kan ju bero på det. Dock är jag lite orolig över när vi skall vända tillbaka tiderna efter semestern.. men det tar vi då ;)

Tycker Rasmus att det är jobbigt att ha såpass yngre syskon?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...