31 juli 2010

Roligast på länge

Gud så Inttu och jag har skrattat ikväll. Hon från tidigare idag ringer hela tiden trots att jag inte svarar. Sekunden efter ringer det från ett annat nummer och hon tror inte att jag fattar att det är hon som ringer från sin nya pojkväns mobil.

Hon bombaderar mig även med en massa fyllesms. Klart hon är full, det är hon oftast när hon är barnledig. Det är en av anledningarna till att jag ville bryta kontakten med henne. Vad är det för människa som super bort sitt eget barn? Och när hon väl lyckas få ha sin dotter varannan vecka så riskerar hon det genom att hänga på låset till bolaget bara timmarna efter att hon blivit barnledig.

Hon skriver bland annat att jag är ett monster och en maktoäkting, vad nu det betyder. Jag älskar när hon hittar på egna ord på fyllan. Hon ska även anmäla mig till polisen. Jag kan se framför mig hur de genast lägger alla mordfall, misshandlar och våldtäkter åt sidan för att utreda hennes anmälan.


Varje gång jag får sms från henne, och hon har säkert skrivit tio stycken på bara någon timma, så läser jag dem högt för Inttu och så skrattar vi. Så kul som jag har haft ikväll var det länge sen jag hade.


Nej, nu är det dags för sängen. I morgon är en lång dag med all packning som vi ska ha med till kollo. Kläder för alla väder till fem personer i fem dagar plus allt annat smått och gott. Det blir en del. Sov gott på er.


Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...