01 augusti 2010

Ett litet klargörande

Vad gäller det omtalade usb-minnet (som jag är säker att polisen utreder för fullt just nu *s*) så är det inte bara så att jag vägrar att ge tillbaka det, jag brukar lämna tillbaka det jag lånar.

Jag satt uppe och drack kaffe hos henne en dag, när jag precis köpt datorn och väntade på att den skulle levereras. Sa att jag för att flytta allt från gamla datorn till den nya skulle vara tvungen att bränna ner allt och sen lägga in på det nya. Då sa hon att hon hade ett usb-minne på 8 gig hon inte använde. Jag sa att jag skulle komma upp med det till henne så fort jag var klar, men hon sa att eftersom hon inte använde det så kunde jag behålla det.

Och det här är inte första gången hon ger bort något, och sen vill ha tillbaka det. Vi har fått både kaffebryggare och Soda Stream, bland annat, som hon inte behövde, bara för att hon några veckor senare skickade ett sms om att hon ville ha tillbaka det för hoppsan det behövde ju hon visst.

Så att hade det varit så att jag hade lånat det av henne så hade hon givetvis fått tillbaka det. Men nu råkar det vara så att ger man bort något, ja då har man gett bort det. "Gett är gett och kommer aldrig tillbaka" sägs det ju.

Och i morse hade jag två sms till på mobilen. Bland annat att hon är en mycket bättre mamma än jag är vilket fick mig och Inttu att skratta högt. Hon tror att eftersom att hon tar åt sig av vad alla säger, så ska jag bli ledsen över sånt hon skriver till mig. Men nu råkar det vara så att jag vet att jag är en bra mamma. Och vad hon än kan tänkas att skriva så tar jag inte åt mig. Hon tror att hon vet vilka knappar hon kan trycka på hos mig. Det hon inte tänkt på är att även om hon är så dum att hon berättar allt så gör jag det samma. Som om jag skulle berätta något sådant för nån, förutom världens bästa kusin, och pojkvännen.

Nej, nu är det dags att hälla i sig det sista kaffet och sen sätta igång. Idag ska det packas och allt, för i morgon klockan 09.10 kommer taxin och sen är det sola, bada och slappa i fem dagar. I alla fall slappa, vi får se vad vädret säger om sola och bada.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Din son sa...

Sola bada och Pina Colada :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...