09 augusti 2010

Ny vecka nya äventyr

Resten av dagen blev inte så illa ändå. Visst, det var ju inte det roligaste att cykla hem med trasig växel och massor med uppförsbackar, men jag kom hem i alla fall.

Fixade och donade lite hemma med det jag inte hann med innan jag åkte. Sen blev det en mugg kaffe innan det var dags att hämta hem trollen. Ögonen var på väg att åka ihop så kaffe var ett måste.

Först gick jag till fritids och hämtade Maja, som var i extas efter första dagen på fritids. Inget mera dagis för henne nu och hon känner sig så stor. Hela vägen till dagis så babblade hon på om allt hon gjort, vilken mat de ätit och allt möjligt.

På dagis skrek Leo högt när jag kom och kastade sig runt mitt ben. Första dagen på dagis utan syrran för honom men det hade gått bra. Fast han leker fortfarande inte med nån. Och jag menar det verkligen. Han leker bara med sina låtsaskompisar, till och med personalen har reagerat på det. Men enligt BVC så är det tydligen inte så ovanligt. Hela vägen hem från dagis så berättade Maja för Leo allt hon precis innan berättat för mig om fritids.

Men det var två väldigt trötta barn efter semestern, så när vi kom hem ville Leo titta på film och Maja satte sig och spelade på Nickelodeon. Jag slösurfade lite sen började jag med maten. Och vi hann precis äta klart när storhandlingen kom. Så det blev till att packa in det, sen diska och torka rent i köket och sen lite mera slösurf i väntan på att det skulle bli läggdags för trollen.

Och nu ligger de i sina sängar och jag väntar på att de ska somna samtidigt som jag kollar serier. Men det blir inte allt för sent, för i morgon är det upp tidigt igen och lämna troll på dagis och fritids och sen till skolan. I morgon ska vi göra upp en studieplan och sen har jag matte.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...