09 augusti 2010

God natt

Trollen måste ha varit helt slut för det tog inte lång tid innan de somnade.

Sen ringde mamsen för att höra hur det gått i skolan. Hon är alltid så. Håller koll på när man ska göra något och ringer sen och kollar hur det har gått, det är skönt. Det visar att hon lyssnar när man berättar nåt för henne och att hon bryr sig.

Resten av kvällen tillbringade jag med att titta på serier på datorn och pratade med en gammal bekant på facebook som jag inte pratat med på över år. Men det var som om vi pratat för bara några dagar sen, vi föll direkt in i våran jargong. Den enda skillnaden är att mitt engelska skriftspråk suger nu för tiden. Jag har ju inte skrivit på engelska sen vi slutade att prata, och när jag var barnledig då kunde vi prata i åtta timmar utan problem med små pauser för rökning, toa och mat. Synd bara att det är sex timmars tidsskillnad.

Och nu har jag precis gjort klart det sista. Burit in laptopen i sovrummet och laddat kaffebryggaren till i morgon. Och nu ska jag bara borsta tänderna och sen är det sängen som gäller. Halv sju ringer klockan i morgon. Hoppas att ni sover gott.

Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...