27 oktober 2010

Ett funkar finfint

Så jag packade ihop min lilla Toppy (som min laptop heter) och begav mig hem till Kalle. Och efter mycket om och men och hit och dit så kunde vi konstatera att jo, det är nåt fel med RAM-minnet. Så det var bara för mig att börja packa ihop och bege mig hem för att ringa Acer i morgon. Och för det första innebär det att jag kommer att förlora 118 gig med serier. Och jag har alltid laptopen med mig in i sovrummet och somnar till serier. Jag kan inte ha det tyst när jag ska sova.

Så bara tanken på att dra hem alla serier igen, och dessutom sova när det är tyst gjorde mig smått panikslagen. Så när jag står där och precis har dragit på mig jackan så kom jag att tänka på att jag har ju dubbla minnen. Alltså borde det gå att testa ett minne i taget och se vilket det är fel på. Och självklart var det bara det ena som inte funkade som det ska. Så nu får jag köra på ett minne, tills jag orkar köpa ett nytt. För inte tänker jag skicka in lilla Toppy när det bara är det ena minnet som bråkar. Slutet gott allting gott och Kalle räddade min dag.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...