09 oktober 2010

Min lilla skrutta

Nu vet Kim och jag vad som har varit fel med Maja den senaste tiden. Det är en unge i klassen som retar henne dagligen. Så Kim och jag bestämde att på måndag när han hämtar henne så ska jag också följa med så ska vi prata med hennes fröknar, för det här måste de sätta stopp för på en gång. Jag kommer även att gå dit och kolla läget lite då och då när hon är hos Kim. Dels för att se till så att fröknarna ser till så att inget händer, och för att Maja ska känna att även när hon är i skolan så finns vi där.

Eventuellt så kommer hon kanske att få en tag till porten så att hon kan gå hit om det blir för jobbigt. Hon blev plågad av Amanda i 1½ år på dagis, och det ska inte någon annan unge få börja om med.

Och funkar inte det, ja då får hon vara hemma med mig tills skolan löser det, och hon kommer då att få vara hos mig på dagarna när Kim jobbar när det är hans vecka. För jag tänker inte tvinga iväg henne när hon sover dåligt och har ont i magen.

Och jag tänker inte heller gå med på att Maja byter skola om de föreslår det för att de inte får ordning på det. Det kommer bara att få henne att känna ännu mer att det är hennes fel, och så ska hon bort från klassen hon gillar p.g.a en unge. Inte en chans!

Mitt hjärta gör så ont nu. Hon älskade ju sexårs. Att få lära sig nya saker hela tiden och känna att hon kan. Och nu går hon bara och mår dåligt.

Mamma gör allt för dig gumman


Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Kalle sa...

ÅÅÅÅ lillskruttan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...