11 oktober 2010

Stor flicka kan själv

Eftersom jag möblerat om på bloggen så tänkte jag att jag kunde fortsätta med hemmet. Jag har ett bra tag nu velat byta plats på datorerna. På det stora databordet har jag skrivaren, alla mina papper osv så det blir ett himla springades fram och tillbaka. Så jag har länge tänkt att flytta laptopen dit. Men sen ser jag alla kablar som måste flyttas och så har det inte blivit av.

Men så låg jag i soffan och kollade på serier och hade tråkigt och tänkte att jag kan ju i alla fall börja med att flytta den stationära. Det gör ju inget om jag vill ge upp mitt i med tanke på att trollen inte kommer förens på fredag. Så jag började att dra ur alla kablar och upptäckte att de var ju faktiskt inte så många. Så hela projektet tror jag tog en kvart, och jag hade räknat med några timmar.

Och jag blev så fruktansvärt nöjd. Skulle behöva nån liten hylla eller så ovanför databordet, men det är det ingen brådska med. Det enda som är kvar är att glasskivan till lilla databordet inte riktigt ville hamna på plats, så det ska världens bästa Kalle kolla på när han kommer över på lördag. Jag ska muta honom med makaronipudding och trevligt sällskap tänkte jag. Och jag är så fruktansvärt nöjd så nu sitter jag bara här och myser. Fast det jag är mest nöjd med är att det äntligen är jag som har de bra högtalarna, så nu kan jag dunka musik med mycket bas i.



Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...