17 oktober 2010

Usch, fy och blä

Gud vilken skithelg det här har varit, med undantag av ljusglimtar i form av besök av Kalle och Karro. Ungarna har varit på ett pissigt humör p.g.a en lång vecka. Och när de är på pissigt humör är det svårt för mig att gå omkring och vara en solstråle. Så idag har verkligen varit skit. Leo speciellt har varit på ett hemskt humör.

Så efter maten, som idag bestod av hemmagjord potatismos och sprödbakad torskfilé, så diskade jag undan och sen var det dags att duscha dem. Maja fick jag säga ut oräkneligt antal gånger att titta uppåt när jag sköljde håret, stå still när jag tvålade in henne. Sen när det var dags för Leo att duscha så var det samma sak där. Då orkade jag inte mer utan tappade tålamodet och förklarade för dem exakt hur ledsen och besviken jag var på dem efter hur de har betett sig den här helgen. De hängde med huvudet båda två och bad om ursäkt och jag fick jättekramar. Då kände jag mig jätteelak istället.

Jag är ju den vuxna av oss tre, jag ska klara av det. Men även mitt tålamod tar slut ibland och jag är inte mer än människa. Men i morgon är det ny vecka och nya tag. Och det skadar ju inte att vi får några timmar ifrån varandra när de är på dagis och sexårs. Nu blir det serier tills det är dags för mig att krypa i säng. Hoppas bara att det inte tar två timmar att somna som det har gjort senaste veckan eller så.

Och när man ser de här två i sina sängar så sköljer det dåliga samvetet över en

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Pippi sa...

Det är verkligen inte lätt att vara förälder alla gånger. Man måste få visa att man som vuxen också kan bli ledsen, trött och arg.

Hos oss är det eviga disk. och jag har många gånger stor lust att gå ut genom ytterdörren och bara gå utan att vända mig om.

När ungarna sover och ser helt oskyldiga ut så är allt helt bortblåst.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...