18 januari 2011

En bra dag

Trots att jag är mer död än levande för att jag inte hann med att sova middag idag så har det än så länge varit en bra dag.

Brorsan skrev på facebook att han kommer över med mobilen i morgon vilket gjorde mig överlycklig. Min vill jag helst slänga i väggen som den håller på. Idag lade den bara på när jag pratade med grannen.

Och på tal om grannarna så kom de över på en kaffe idag när trollen inte var hemma. Jag mår bra i deras sällskap, de får mig att må bra. De accepterar mig som jag är och dömer inte mig eller tycker att jag är konstig. Och de gnäller inte över allting och är negativa hela tiden så att man själv dras med i en negativ känslostämning. Jag är glad att vi har börjat att umgås mer.

Jag visade Micke varifrån jag beställer min tobak och han passade på att beställa ett startpaket därifrån. Så när de har fått hem den beställningen ska jag visa dem hur man maler. Alla som röker borde mala sin egen tobak och rulla cigg, kostnaden blir bara mellan 5-6 kr per paket. Räkna ut hur mycket man sparar på ett år om man röker ett paket om dagen.

Efter att de hade gått så bäddade jag rent i Leos säng. Sen stod jag i valet om jag skulle göra det sista också, eller krypa ner under filten i 40 minuter innan det var dags att hämta trollen. Jag har svårt att bryta mina dagliga rutiner, det är i stort sett omöjligt för mig. Jag mår fysiskt dåligt av att inte göra det som ska göras. Men det är något som jag försöker att jobba bort med hjälp av min psykolog och jag bestämde mig för att krypa ner under filten. Och jorden gick inte under av att jag gjorde det.

Nu ska jag surfa runt lite på nätet innan det är dags att börja med maten. Idag blir det köttfärssås. Jag gillar köttfärssås, det går att variera på så många olika sätt med vad man har i och hur man kryddar det så det blir aldrig samma sak två gånger.

Follow Liliths liv och leverne

3 kommentarer:

Ina sa...

Hittade dig via nybloggat så jag passar på att skriva lite i din gästbok.
Förstår av ditt inlägg att du går hos psykolog, själv går jag på KBT och är sjukskriven på heltid för depression, ångest och utmattningssyndrom.

Här blir det köttfärssås i dag också!
:o)

Ta hand om dig!
/Ina

Linda aka Tokmorsan sa...

Höll på med den där råtobaken för många år sen. Billigt ja. MEn jag tröttnade för jag orkade inte mala och jobba mig. Nu köper jag dom allra billigaste fincigg jag hitta istället och slipper rulla. Dyrare ja men jag spar tid som jag inte har!

Här blir det korvstraganoff hade jag tänkte idag :) äter mkt köttfärs här men idag kände jag bara inte för det :)

Snus sa...

Köper också tobak därifrån och tänkte skriva att det är synd att dom inte har Kungssnus snussatser vilket jag även beställer direkt från dom.
Nu upptäckte jag att dom har även dessa fina satserna där. Blir att beställa PGW tobak och Kungssnus snussater vid nästa tillfälle så slipper jag fraktavgifter från två olika ställen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...