12 januari 2011

Hur man lurar en träningsallergiker att motionera

Idag när alarmet ringde så var det riktigt tungt att komma upp. Men bara två dagar till sen så är det sovmorgon som gäller. Leo låg vaken när jag kom in för att väcka Maja men låg kvar när hon och jag gick upp. Fast sen kom han uppknatande efter en kvart ungefär, han hade inte kunnat somna om.

Idag fick jag ofrivillig träning också. När Leo och jag gick ner för trappan på väg till dagis kom jag på att pappa hade ju med sig två pulkor när han var här i söndags. Så Leo fick åka pulka till dagis. I blötsnö. Det var tungt att dra kan jag tala om. Sen lite mer motion när jag efter att ha lämnat honom fick pulsa till ICA i snö som på vissa ställen gick nästan hela vägen upp till knäna och efter det hem. Svetten bara rann om mig när jag gick upp för trappan.

Nu ska jag in och ta en välbehövlig dusch. Sen blir det till att fixa det sista här hemma och lite lunch på det. Ingen mening att lägga sig och vila efter maten för rörmokaren skulle komma och blåsa rent elementen idag berättade gårdskarlen när Leo och jag var på väg till dagis. Så då kanske jag roar mig med att städa badrummet istället.

Hoppas att ni har en bra dag nu halvvägs till helgen.

Morgonmys

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...