10 januari 2011

Jag fattar ingenting

Idag har inte saker och ting gått som jag har velat, men ändå är jag på bra humör. Jag kommer aldrig att förstå mig på mig själv. Igår flöt allt på men jag hade ändå en dålig dag. Idag har saker och ting inte gått bra alls men ändå är jag på bra humör. Vad har då gått fel då?

Ryggen. Jag har ju haft problem med min rygg länge. Nu sista veckan eller så har det blivit värre igen, som det blir till och från. Oftast beror det på att jag får inflammation i ryggmusklerna pga att de blir överansträngda, vilket jag misstänkt har hänt nu. Man lär sig att känna igen hur det känns. Men jag får ingen hjälp alls ifrån vårdcentralen, så nu står jag i kö hos olika privatläkare. Dock kan det ta upp till ett år innan jag får komma till någon. Så jag får ringa vårdcentralen varje dag och tjata tills de tröttnar på mig och jag får komma dit.

Kyla. I natt lade elementen av efter att någon idiot kört in en skruvmejsel i ett av elementen i tvättstugan. De tänker inte på att det påverkar mer än just det elementet. Allt hänger ju samman. Så jag ringde våran underbara gårdskarl som kom hit och luftade elementen och värmen började att komma tillbaka. Men sen när jag kände efter när det hade gått någon timma så var värmen på väg att försvinna igen. Ringde våran gårldskarl som dock inte hade tid att komma en gång till idag. Så klockan fyra så ringde jag fastighetsjouren som ska komma och lufta elementen igen, och sen kommer våran gårdskarl i morgon igen. Hoppas bara inte att det blir som förra vintern när vi var utan värme i nästan en vecka. För den här gången kan jag inte lämna trollen till sin pappa som jag gjorde då.

Lägenheten. Fast det här hänger egentligen ihop med ryggen. För eftersom den blir värre timma för timma så kan jag inte göra allt som jag behöver göra. Som att städa badrummet, vilket jag inte har kunnat göra på ett bra tag eftersom ryggen har bråkat. Så det blir bara ytlig städning här hemma med det som måste göras.

Sömnen. Den blir bara värre och värre. Och jag fasar för hur det kommer att bli när väckarklockan ringer klockan sex i morgon, då har jag ju knappt hunnit somna. Som tur är så är det bara en vecka klar innan jag ska till läkaren, som förhoppningsvis kan ge mig något annat att sova på.

Så ja, ser man till hur saker och ting är så har det varit en rutten dag, men både jag och barnen har varit harmoniska idag. Det ska bli spännande att se vilket humör jag är på imorgon.

Har fortfarande hopp om livet

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...