14 februari 2011

Är det för mycket begärt att nånting går som det ska?

När allt det här med trollens pappa snurrade så skrev han över hela vårdnaden på mig. Så jag har gått här och väntat på att beslutet ska trilla ner i brevlådan.

Så idag med posten får jag ett brev ifrån Familjerätten där de skriver att de mottagit våran önskan om att ändra vårdnaden. Fine tänker jag och läser vidare och tror att jag ska få läsa att det gått igenom. Men nej då, då vill de träffa oss och informera om vad det innebär (det vet vi redan era nötter, det fattar vilken normal människa som helst) och om det är lämpligt så vill de upprätta ett avtal som vi undertecknar där. Och så var det en tid bokad till på tisdag.

Vänta nu, han sitter på behandlingshem i fem månader, och fram till nästa vecka så går det inte ens för mig att få kontakt med honom. Och efter det så kan han inte heller komma och skriva under ett avtal som vi redan har skrivit under! För han är borta i fem månader.

Så jag får ringa den här Maria i morgon och förklara allt och hoppas att hon förstår att vi är fullt medvetna om vad det innebär att jag har hela vårdnaden och att det avtal vi skrev under, som är rätt avtal det kollade jag upp väldigt noga, ska bli godkänt så att jag får vårdnaden.

Fan, nu kommer jag att vara ett vrak enda tills jag har pratat med henne i morgon. Tänk om vi måste dit och skriva på ytterligare ett avtal förutom det vi har skrivit på. Då kanske han hinner ändra sig och så måste jag dra det hela till rätten. Fan jag klarar inte det här med allt annat som är.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Monica Andersson sa...

Livet är orättvist. Du som är en så duktig och omtänksam mamma och ställer upp till 100 % ska då för helvete ha första Tjing på dina fina små troll. Håller tummarna för dej.
Kramis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...